OTTO

OTTO is al sinds het eind van de jaren ‘40 op de markt. Eerst alleen in Duitsland, later ook in Nederland. Na Nederland breidt het postorderbedrijf zich uit naar Amerika en Japan. Het bedrijf werd beroemd met de dikke catalogus. De catalogus verdween in 2009 en werd OTTO een webwinkel.

{{ productStartCount }} - {{ productEndCount }} van {{ number_format(pagination.total, 0, ',', '.') }}

Er zijn geen producten gevonden, probeer iets anders.

{{ productStartCount }} - {{ productEndCount }} van {{ number_format(pagination.total, 0, ',', '.') }}

De geschiedenis van OTTO

In 1949 begint de Duitse Werner Otto een postorderbedrijf. Hij verkoopt alleen schoenen, uit een met de hand gebonden catalogus. In totaal zijn her er 28 paar, op 14 pagina’s. Hij begint met een kleine oplage van 300 stuks. Zonder het te weten heeft hij goud in handen. In de jaren na de Tweede Wereldoorlog blijkt er een enorme behoefte te zijn aan bestellen op afstand. Het assortiment stijgt gestaag.

Zo’n twintig jaar later blijkt dat OTTO te klein is voor Duitsland. Het bedrijf breidt haar werkterrein uit naar Nederland en vestigt zich in Tilburg. Na Nederland volgen ook Amerika en Japan. Vanaf dan gaat het postorderbedrijf wereldwijd en zijn er allang niet meer alleen schoenen te koop.

De OTTO Group

OTTO is onderdeel van de Otto Group. Dat is de op een na grootste homeshopping-organisatie wereldwijd. Alleen Amazon is groter. De groep heeft inmiddels vestigingen in meer dan 20 landen, met wereldwijd zo’n 50.000 medewerkers. Het wordt in de jaren 2000 een postorderbedrijf en webwinkel.

In 2009 wordt besloten dat de postorderactiviteiten, waar het allemaal mee begon, afgestoten moeten worden. OTTO verkoopt nu alleen nog producten online. Een winterjas koop je nu dus niet meer via de dikke catalogus, maar via Jas.nl!

Betalen en verzenden

Betalen bij OTTO is heel eenvoudig. De meest gebruikte betaalwijze is iDEAL. Het bedrag wordt daarmee direct van de rekening afgeschreven. Tijdens het bestellen kan de klant direct betalen. Achteraf betalen kan ook. Daarnaast is het mogelijk te betalen in termijnen, of met acceptgiro.

De meeste bestellingen worden binnen 5 werkdagen bezorgd. De maximale levertijd is 10 werkdagen. Het is mogelijk thuis te laten bezorgen, of bij een PostNL servicepunt. In het buitenland laten bezorgen is niet mogelijk.

Retourneren en garantie

Wie een artikel wil retourneren, kan dat binnen veertien dagen doen. Je hoeft daarbij geen reden op te geven. Je kunt een retouropdracht aanmaken op de site van OTTO. Vervolgens geef je de retouropdracht door aan de klantenservice en lever je het artikel af bij het PostNL Servicepunt. Vergeet niet de bon mee te sturen.

Je mag een artikel inspecteren zoals je dat in de winkel doet. Is het artikel beschadigd? Dan kan OTTO een schadevergoeding vragen.

OnzeInstagram

@jaskopen
Instagram Jaskopen

Ontvang denieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van de laatste jassen trends van 2020/2021? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief. Nadat je op inschrijven hebt geklikt, moet je de inschrijving bevestigen. Zo mis je geen enkele update.